|
|
|
|
|
|
|
|
רבני שו"ת מורשת |
|
|
|
הרב אישון שלמה
מסחר וצרכנות כהלכה
|
|
|
הרב אלנקווה יוסף
כללי וטיפול בחרדה, חינוך ילדים ודיני אבלות
|
|
|
מר גלברד שמואל
טעמי המנהגים ומקורותיהן
|
|
|
הרב לאו דוד
שאלות הלכתיות
|
|
|
הרב ערוסי רצון
משפט התורה, משנת הרמב``ם ושאלות הלכתיות
|
|
|
הרב עמית קולא
הלכה ומחשבה
|
|
|
הרב אברהם יוסף
שאלות בהלכה, הלכות שבת וחג.
|
|
|
הרב שרלו יובל
שאלות בהלכה; מחשבה ומשנת הציונות הדתית
|
|
|
מכון התורה והארץ
מצוות התלויות בארץ
|
|
|
רבני מכון פועה
גניקולוגיה ופוריות, טהרת המשפחה, חתנים
|
|
|
מכון עתים
ייעוץ ומידע במעגל החיים היהודי
|
|
|
מכון שלזינגר לרפואה והלכה
רפואה והלכה
|
|
|
מכון שילה
פסיכולוגיה קלינית-טיפול זוגי ומשפחתי, טיפול ב
|
|
|
הרב איר שמחוני
שלום בית, ייעוץ זוגי, הורות
|
|
|
הרב ברוך אפרתי
הלכות צבא וסוגיות אזרחיות
|
|
|
הרב משולמי כתריאל
מודעות והגשמה עצמית
|
|
|
הרב יעקב רוז`ה
אבלות, זיהוי חללים והתרת עגונות
|
|
|
אמונה
|
|
|
הלכה בתחום הצבאי, שבת ומועדים וטהרת המשפחה
|
|
|
בריתות
|
|
|
הרב ראובן בר-כץ
זוגיות, קשיים בחיי הזוגיות והאישות
|
|
|
רבני דרך אמונה
הלכות מדינה, משנת הרב קוק, משנת הציונות הדתית
|
|
|
רבני מכון משפטי ארץ
דיני ממונות
|
|
|
הרב שמעון בן שעיה
גישור כהלכה - זוגיות, שלו``ב, גירושין, אישות
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
קטונתי
(
/הרב אליעזר ברודגיליון
5
פרשת
וישלח
, מן המעיין
)
|
|
|
|
|
|
|
|
חששו של יעקב
"קטונתי מכל החסדים ומכל האמת אשר עשית את עבדך" (בראשית לב,יא). נתמעטו זכיותיי על-ידי החסדים והאמת שעשית עמי, לכך אני ירא שמא משהבטחתני נתלכלכתי בחטא ויגרום לי להימסר ביד עשיו.
(רש"י)
קטן בעיניו
יעקב היה קטן מאוד בעיניו מחמת ריבוי החסדים שנעשו לו. לכן חשב שאינו ראוי וכדאי להינצל מעשיו, אף שניתנה לו ההבטחה "והנה אנכי עמך" (בראשית כח).
(תניא)
חטא יחסי
כשאדם מתעלה ברוחניות, דרגתו הקודמת נחשבת עתה בבחינת 'חטא', אף שקודם לכן הייתה דרגה טובה ושלמה. לכן חשש יעקב שמפני הקירוב שהעניק לו הקב"ה, מעשיו הקודמים הם בבחינת 'חטא' לעומת דרגתו העכשווית.
(לקוטי שיחות)
חסד מאת ה'
ה"קטונתי" נובע "מכל החסדים". גם מה שקטונתי בעיניי, חסד הוא מחסדי ה'.
(החוזה מלובלין)
הקדמה לרחמים
דברי יעקב "קטונתי מכל החסדים" הם הקדמה לבקשת הרחמים "הצילני-נא... מיד עשיו". ואכן, יעקב ניצל מעשיו ולא זו בלבד, אלא שנעשה קירוב מצד עשיו כלפי יעקב.
(ספר המאמרים תרצ"ט)
קירוב ותוצאותיו
כאשר חכמים גדולים מקרבים אליהם בני-אדם ישרים, הקירוב הזה פועל בהם התבטלות ורצון להתקרב יותר אל ה' ולתקן את חסרונותיהם. אבל כשמראים אותות קירוב לבני-אדם שיש בהם גאווה או חוצפה, הקירוב גורם להם להגביה את עצמם בגאווה של גסות-רוח ובחוצפה גדולה יותר.
(ספר המאמרים תש"ד)
לא בייסורים
יעקב התפלל שמידת הענווה תהיה אצלו מצד חסדי ה' ולא חלילה מפני ייסורים וצער.
(החוזה מלובלין)
לעולם קטן
ככל שאדם מקטין ומשפיל את עצמו, עדיין אינו מגיע לאפסותו האמיתית. לעולם הוא קטן מכפי שנדמה לו.
(מעיינה של תורה)
|
|
|
|
|
|