יהדות
הפוך לדף הבית
יהדות מידע יהודי חדשות דעות משפחה תרבות אוכל נשים חינוך


 
שו"ת אונליין
רבני שו"ת מורשת
  הרב אישון שלמה
מסחר וצרכנות כהלכה
  הרב אלנקווה יוסף
כללי וטיפול בחרדה, חינוך ילדים ודיני אבלות
  מר גלברד שמואל
טעמי המנהגים ומקורותיהן
  הרב לאו דוד
שאלות הלכתיות
  הרב ערוסי רצון
משפט התורה, משנת הרמב``ם ושאלות הלכתיות
  הרב עמית קולא
הלכה ומחשבה
  הרב אברהם יוסף
שאלות בהלכה, הלכות שבת וחג.
  הרב שרלו יובל
שאלות בהלכה; מחשבה ומשנת הציונות הדתית
  מכון התורה והארץ
מצוות התלויות בארץ
  רבני מכון פועה
גניקולוגיה ופוריות, טהרת המשפחה, חתנים
  מכון עתים
ייעוץ ומידע במעגל החיים היהודי
  מכון שלזינגר לרפואה והלכה
רפואה והלכה
  מכון שילה
פסיכולוגיה קלינית-טיפול זוגי ומשפחתי, טיפול ב
  הרב איר שמחוני
שלום בית, ייעוץ זוגי, הורות
  הרב ברוך אפרתי
הלכות צבא וסוגיות אזרחיות
  הרב משולמי כתריאל
מודעות והגשמה עצמית
  הרב יעקב רוז`ה
אבלות, זיהוי חללים והתרת עגונות
 
אמונה
 
הלכה בתחום הצבאי, שבת ומועדים וטהרת המשפחה
 
בריתות
  הרב ראובן בר-כץ
זוגיות, קשיים בחיי הזוגיות והאישות
  רבני דרך אמונה
הלכות מדינה, משנת הרב קוק, משנת הציונות הדתית
  רבני מכון משפטי ארץ
דיני ממונות
  הרב שמעון בן שעיה
גישור כהלכה - זוגיות, שלו``ב, גירושין, אישות

פרשת השבוע

דף הבית » פרשת השבוע » ענג שבת » פרשות ``אחרי מות`` ``קדושים`` גליון 14, פרשת אחרי מות
moreshet.co.il

חיפוש גיליון
 
חיפוש פרשה
הצג חפש
 
פרשה
   ערך לחיפוש
חפש

פרשות "אחרי מות" "קדושים" ( גיליון 14 פרשת אחרי מות קדושים , פרפראות )

כאהלי קידר כיריעות שלמה (שיר השירים א,ה). כך נראים, לצערנו, רבים מבתי ישראל – כלפי חוץ הם "כיריעות שלמה", עושים רושם כאילו הם מלאים אורה ושמחה; ואילו מבפנים הם "כאהלי קידר", שולטת בהם קדרות, עצב ומרה שחורה. מחנה לוי
בשוקים וברחובות אבקשה את שאהבה נפשי (ג,ב). בבית הכנסת כולם יהודים טובים; אבל אנחנו רוצים שיהיו כאלה גם ברחוב ובשוק, בחיי המסחר. צרור המור
הפטרת שבת חוה"מ. ברכותיה של הפטרה זו מסתיימות ב"מקדש השבת", בעוד שבשבת חוה"מ סוכות מסיימים ב"מקדש השבת וישראל והזמנים". ההסבר שבסוכות יש לכל יום קרבן בפני עצמו, ולכן מזכירים גם את החג (דרכי-משה לרמ"א) קשה, שכן מה הקשר בין הקרבן לבין ההפטרה? אולי דווקא בפסח אנחנו נמנעים מלהזכיר שבת לחוד וזמנים לחוד, לבל יבוא איזה צדוקי ויאמר לנו: רואים אתם! גם אתם לא מכנים את החג כ"שבת", ואם כן, מדוע "ממחרת השבת" אצלכם הכוונה ליום טוב?! באומרנו בפסח "מקדש השבת", מתכוונים אנו לכלול במילה אחת גם את השבת השבועית וגם את החג.


פורטל מורשת
דף הבית
אודות
צור קשר
הוסף למועדפים
הפוך לדף הבית
רישום חברים
מפת האתר
ראשי
שאל את הרב
שיעורי תורה
לימוד יומי
לוח שנה עברי
זמני היום
זמני כניסת ויציאת השבת
רפואה שלמה - רשימת חולים לתפילה
פורומים
שידוכים
תיירות
שמחות
אינדקס
ערוצי תוכן
יהדות
מידע יהודי
חדשות
דעות
משפחה
תרבות
אוכל
קניות
כלים
פרסמו אצלנו
במה ציבורית
המייל האדום
בניית אתרים
סינון אתרים
RSS
דרושים
תיק תק – פיתוח אתרים לביה"ס
לוח שנה עברי
זמני היום וזמני כניסת ויציאת השבת
מגשר גירושין
אינדקס אתרי יהדות
אינדקס אתרי חינוך
בית מדרש | מידע יהודי | פרשת השבוע | מאגר השיעורים | לוח שנה עברי | אנציקלופדיית יהדות | חדשות | תרבות | אוכל | קניות | אינדקס אתרים | רפו"ש | שו"ת | פורומים | שידוכים | שמחות | תיירות | במה ציבורית | בניית אתרים | סינון אתרים | דף הבית | הוסף למועדפים | אודות | צרו קשר | RSS | פרסמו אצלינו | דרושים
© כל הזכויות שמורות ל SafeLines