בחינת הבגרות אינה דורשת לזכור מאה פרשנים. היא דורשת שבשעת הלימוד של הכתובים יעמדו על האפשרויות השונות של הכתובים. בחלק מן המקרים חשוב לעשות זאת בעזרת הפרשנים. התלמידים אינם נשאלים מה אמר רש"י על הפסוק אלא מתבקשים להעלות את הקשיים או לתת פתרונות. לשם כך לא דרוש זיכרון מפותח מדי. צריך רק שהמורה ילמד נכון ולא יקרא פסוק ומפרש ויבקש מן התלמידים לשנן.בקיצור כדי שתלמידים יצליחו במבחן הם צריכים מורים לתנ"ך ולא חובבנים בוגרי ישיבות ומכללות שאין להם מושג בהוראה מודרנית.
|